Αναδημοσίευση απο το www.tvxs.gr
Ένας μεγάλος αριθμός Γερμανών μαθητών δεν παρατηρεί σημαντικές διαφορές
μεταξύ της δικτατορίας της ναζιστικής Γερμανίας και της δημοκρατικής Γερμανίας,
σύμφωνα με μια μελέτη που παρουσιάστηκε στο Βερολίνο.
Η μελέτη που πραγματοποιήθηκε από το Freie Universität (Ελεύθερο
Πανεπιστήμιο) στο Βερολίνο σε περίπου 7.500 μαθητές δείχνει ότι λιγότεροι από
τους μισούς πιστεύουν χωρίς αμφιβολία ότι η ναζιστική Γερμανία ήταν μια
δικτατορία. Σε ότι αφορά την κομμουνιστική πρώην Ανατολική Γερμανία (ΛΔΓ,
1949-1990), είναι λιγότεροι από ένας στους τρεις.
Η δημοκρατία είναι επίσης μια έννοια χωρίς σαφή προσδιορισμό, καθώς λιγότεροι από ένας στους δυο μαθητές κρίνουν ότι η πρώην ΟΔΓ (1949-1990) ήταν μια δημοκρατία, ο αριθμός αυτός δεν υπερβαίνει το 60% για την ενοποιημένη Γερμανία μετά το 1990.
«Σε γενικές γραμμές, οι πολιτικές και ιστορικές γνώσεις πολλών μαθητών είναι περιορισμένες», αναφέρουν οι ερευνητές σε ανακοινωσή τους.
Πολλοί μαθητές, «δεν έχουν την ικανότητα να διακρίνουν τη δημοκρατία από τη δικτατορία».
Περίπου το 40% των μαθητών πιστεύουν ότι δεν υπάρχει σχεδόν καμία διαφορά μεταξύ του ναζισμού, της ΛΔΓ, της ΟΔΓ και της ενωμένης πλέον σήμερα Γερμανίας.
«Αυτή η ομάδα των μαθητών πιστεύει ότι το κράτος δικαίου, τα ανθρώπινα δικαιώματα και οι ατομικές ελευθερίες εκπροσωπούνται ισότιμα και στα τέσσερα συστήματα», δηλώνουν με ανησυχία οι ερευνητές.
Οι ίδιοι προσπάθησαν να αξιολογήσουν την επίδραση των σχολικών εκδρομών σε τόπους μνήμης, χωρίς όμως να μπορέσουν να βρουν σε αυτές θετικά αποτελέσματα, συχνά λόγω της «έλλειψης δυνατότητας συσχετισμού των διαθέσιμων πληροφοριών για τις ιστορικές τοποθεσίες».
Η μελέτη διεξήχθη στα κρατίδια της Βάδης-Βυρτεμβέργης και της Βαυαρίας (νότια), της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας (δυτικά) και σε δύο κρατίδια της πρώην Ανατολικής Γερμανίας (Θουριγγία και Σαξονία-Άνχαλτ) με μαθητές της 9ης και της 10ης τάξης ηλικίας 14 και 15 ετών.
Τα καλύτερα αποτελέσματα επιτεύχθηκαν στο κρατίδιο της Θουριγγίας, και τα χειρότερα στη Ρηνανία.
Στα πορίσματά τους, οι ερευνητές συστήνουν να προταθούν «επειγόντως» στα γερμανικά σχολεία μαθήματα «προσανατολισμένα γύρω από τις αξίες της ελευθερίας και της δημοκρατίας».
Η δημοκρατία είναι επίσης μια έννοια χωρίς σαφή προσδιορισμό, καθώς λιγότεροι από ένας στους δυο μαθητές κρίνουν ότι η πρώην ΟΔΓ (1949-1990) ήταν μια δημοκρατία, ο αριθμός αυτός δεν υπερβαίνει το 60% για την ενοποιημένη Γερμανία μετά το 1990.
«Σε γενικές γραμμές, οι πολιτικές και ιστορικές γνώσεις πολλών μαθητών είναι περιορισμένες», αναφέρουν οι ερευνητές σε ανακοινωσή τους.
Πολλοί μαθητές, «δεν έχουν την ικανότητα να διακρίνουν τη δημοκρατία από τη δικτατορία».
Περίπου το 40% των μαθητών πιστεύουν ότι δεν υπάρχει σχεδόν καμία διαφορά μεταξύ του ναζισμού, της ΛΔΓ, της ΟΔΓ και της ενωμένης πλέον σήμερα Γερμανίας.
«Αυτή η ομάδα των μαθητών πιστεύει ότι το κράτος δικαίου, τα ανθρώπινα δικαιώματα και οι ατομικές ελευθερίες εκπροσωπούνται ισότιμα και στα τέσσερα συστήματα», δηλώνουν με ανησυχία οι ερευνητές.
Οι ίδιοι προσπάθησαν να αξιολογήσουν την επίδραση των σχολικών εκδρομών σε τόπους μνήμης, χωρίς όμως να μπορέσουν να βρουν σε αυτές θετικά αποτελέσματα, συχνά λόγω της «έλλειψης δυνατότητας συσχετισμού των διαθέσιμων πληροφοριών για τις ιστορικές τοποθεσίες».
Η μελέτη διεξήχθη στα κρατίδια της Βάδης-Βυρτεμβέργης και της Βαυαρίας (νότια), της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας (δυτικά) και σε δύο κρατίδια της πρώην Ανατολικής Γερμανίας (Θουριγγία και Σαξονία-Άνχαλτ) με μαθητές της 9ης και της 10ης τάξης ηλικίας 14 και 15 ετών.
Τα καλύτερα αποτελέσματα επιτεύχθηκαν στο κρατίδιο της Θουριγγίας, και τα χειρότερα στη Ρηνανία.
Στα πορίσματά τους, οι ερευνητές συστήνουν να προταθούν «επειγόντως» στα γερμανικά σχολεία μαθήματα «προσανατολισμένα γύρω από τις αξίες της ελευθερίας και της δημοκρατίας».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου